5 Tips om je bedrijf meer zichtbaarheid te geven in jouw directe omgeving!

Home / 5 Tips om je bedrijf meer zichtbaarheid te geven in jouw directe omgeving!

5 Tips om je bedrijf meer zichtbaarheid te geven in jouw directe omgeving!

Je bent startend ondernemer of je wilt nu eens werkelijk groeien dit jaar? Het succes van jouw onderneming valt of staat met naamsbekendheid! Maar hoe laten we zien dat we er zijn? Hoe werken we aan onze zichtbaarheid?

Social Media, AdWords, en E-mail marketing? Dat kan, maar juist in jóuw omgeving, in jóuw stad, in jóuw wijk, in jóuw werkgebied genereer je het snelst zichtbaarheid en dus naamsbekendheid!  Al eens gedacht aan autoreclame? Gratis reclame!!! Waar je ook komt. De auto heb je al, nu alleen de belettering nog.. Zo simpel! Kleine investering, grote herkenbaarheid.

Enkele tips om tot een professionele autobelettering te komen;

  1. Doe het beletteren NIET zelf.
    Dat klinkt arrogant, maar beletteren is niet hetzelfde als stickers plakken! Montage van belettering lijkt vaak zo eenvoudig, tot je er zelf voor komt te staan. Alles is te leren, maar ervaring maakt iemand tot een professional. En zij zijn er om jou te helpen! Laat jouw autobelettering en het ontwerp aan de professional over, signmaker of beletteraar, hij/zij doet het graag -vakkundig- voor je!
    Als je je bedrijf en je eigen kwaliteiten serieus neemt, ga jij verder met je eigen activiteiten en laat je je belettering over aan de professional.
  2. Weet wie je bent en wat je doet.
    Goed zo, je neemt je bedrijf serieus en hebt besloten je auto te laten beletteren door een professional. Hij/ zij zal je -mits toegewijd- willen leren kennen, en je het hemd van je lijf vragen om een goed beeld te krijgen van jou en je bedrijf, en vooral.. wat wil je uitstralen? Wie wil je bereiken? Wat is je boodschap? Wat zijn je bedrijfsactiviteiten en wat is daarvan je hoofd activiteit? Heb je al een logo en een huisstijl? Enzovoorts..
    Een signmaker / beletteraar kan alleen maar een effectieve belettering ontwerpen wanneer hij/zij jou en je bedrijf kent! Zorg dus dat je weet wie je bent, wat je doet en wat je boodschap is.
  3. Maatwerk! Letterlijk én figuurlijk.
    Een signmaker maakt gebruik van voertuig-maattekeningen, zogenaamde vector tekeningen. Hiermee is de signmaker in staat om een belettering te ontwerpen, passend op de maat- en lijnvoering van jóuw auto.
    Bij een ontwerp wordt er o.a. rekening gehouden met aspecten als kleurcombinaties, teksten, lettertypes, compositie, toegepaste materialen (folies), maar vooral je logo en huisstijl.
    Jouw autobelettering is pas doeltreffend wanneer de boodschap van de belettering duidelijk is. Het logo en eventuele huisstijl wordt dan gemakkelijker onthouden. Een huisstijl doorvoeren in de belettering zorgt voor eenheid met jouw andere bedrijfsuitingen, zoals je visitekaartje, gevelreclame, website en briefpapier. Je logo is het belangrijkste onderdeel van de belettering. Zorg, eventueel samen met je signmaker dat je logo klopt en de huisstijl matched. Alleen dán wordt de belettering effectief en zal deze je zichtbaarheid verhogen.
  4. Schets ontwerp
    Wees kritisch en accepteer niet zomaar de eerste de beste schets als ontwerp, tenzij deze eerste schets je écht dat ‘wauw’ gevoel geeft. In dat geval ben je helder geweest bij de uitleg van wie je bent en wat je doet en heeft de signmaker jou volledig begrepen. Dat is prachtig. Hij/zij heeft dan ook een goed inlevingsvermogen en is door ervaring een specialist in het vertalen van jouw verhaal naar een reclameboodschap. Ideeën vanuit de signmaker worden vaak ook aangedragen ter aanvulling van een ontwerp.
    Het komt ook best wel voor dat er juist nog enkele aanpassingen gewenst zijn in het ontwerp. Ook al is hij de professional, schroom niet te zeggen wat je van de schets vindt. Een goed inlevende signmaker is bereid uw opmerkingen alsnog te vertalen naar het ontwerp, tenzij hij/zij goede argumenten heeft dit niet te doen.
  5. ‘Mijn advocaat’.
    Mensen roepen bij problemen al gauw dat zij ‘hun advocaat’ erbij halen. Werkelijk, hoeveel mensen hebben een ‘eigen’ advocaat? Niemand. Hij is niet jouw bezit, en jij bent echt niet zijn enige cliënt. Maar het gaat om het gevoel erbij, de overtuiging hulp te krijgen van iemand die je verhaal aanhoort en je serieus neemt. Hij/zij neemt je zaak waar, helpt je.
    Een ‘Mijn signmaker’ bestaat ook! Ga een relatie aan met jouw signmaker. Een goede signmaker is toegewijd en wil jou écht leren kennen. Hij/zij zal in de keuken van je bedrijf willen kijken om jouw ‘zaak’ waar te kunnen nemen en een prachtig staaltje reclamewerk af te leveren, voor jou!

Conclusie;
Laat autoreclame aan de professional over. Vertel hem/haar wie je bent en wat je doet. Zorg, eventueel samen met hem/haar, dat je een goed logo hebt, maar ook nadenkt over je huisstijl. Geef je oprechte mening op een conceptontwerp, alleen dán komen jullie tot elkaar. Zorg dat jij en je signmaker elkaar begrijpen, alleen dan kan hij/zij je wensen vertalen naar een effectieve autobelettering en daarmee:  Zichtbaarheid voor jouw bedrijf!

Laat mij jou helpen, laat mij ‘jouw signmaker’ zijn!

Bel of mail me voor een afspraak bij jou aan huis of kantoor! Deborah Hof, Signair | Mobiel: 06-25173994 | E-mail: deborah@signair.nl | Website: www.signair.nl | FB: Signair